سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP به HTTPS

وقتی یک گواهی SSL را به دامنه ای در حساب میزبانی خود اضافه می کنید، دامنه به طور پیش فرض از طریق HTTPS ارائه می شود. اگر نمی خواهید سایت شما از HTTPS برای سرویس دهی ایمن سایت شما استفاده کند، نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP به HTTPS را باید فرا گیرید، به همین جهت لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید.

بررسی نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP به HTTPS

در بررسی نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP به HTTPS باید موارد زیر را رعایت کنید:

وارد ACC شوید.

روی Domains در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

در منوی کشویی روی Manage Your Domain Names کلیک کنید.

روی نام دامنه ای که می خواهید به HTTP تغییر دهید کلیک کنید.

دکمه Change Non-SSL Site Display Option را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

در کنار هنگام دسترسی به دامنه URL، روی کادر کلیک کنید و نمایش سایت به طور معمول را انتخاب کنید

روی دکمه Update کلیک کنید

اکنون سایت شما به جای HTTPS از طریق HTTP ارائه می شود. اگر می‌خواهید پیش‌فرض را در هر زمانی تغییر دهید، می‌توانید این مراحل را تکرار کنید، اما Redirect to https://domain.com را انتخاب کنید.

-        نحوه تغییر سایت خود از HTTPS به HTTP در میزبانی WP

در بررسی نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP بهHTTPS در ابتدا وارد ACC شوید.

روی وردپرس در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

در منوی کشویی روی Manage Domains کلیک کنید.

روی URL دامنه خود در ستون Domain کلیک کنید.

در کنار When accessing http://domain.com روی کادر کلیک کرده و Display the site normally را انتخاب کنید.

روی Update مستقیماً در زیر کادر گزینه های نمایش کلیک کنید.

اکنون سایت شما به جای HTTPS از طریق HTTP ارائه می شود. اگر می‌خواهید پیش‌فرض را در هر زمانی تغییر دهید، می‌توانید این مراحل را تکرار کنید، اما Redirect to https://domain.com را انتخاب کنید.

نکات موثر در نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP به HTTPS

گوگل عنوان کرده است که HTTPS رسما یک فاکتور رتبه بندی برای جستجوی گوگل است. این تصمیم کوچک، HTTPS را از چیزی که فقط فروشگاه‌های تجارت الکترونیک باید نگران آن باشند به چیزی که هر کاربر وردپرس اگر می‌خواهد رتبه‌بندی جستجوی خود را به حداکثر برساند، باید اجرا کند، تبدیل کرد؛ اما به همان اندازه که مهم است، خوشبختانه پیاده سازی HTTPS وردپرس نیز به طرز شگفت انگیزی آسان است. در اینجا نحوه نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP به HTTPS آورده شده است:

مرحله 1: با نصب گواهی SSL خود، HTTPS وردپرس را اضافه کنید

ما قبلاً در مقاله سایت تیم آژانس تاس در مورد منابعی برای گواهینامه‌ های ارزان SSL وردپرس صحبت کرده ‌ایم، بنابراین اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ممکن است بخواهید سریعاً به آنجا بروید. از آنجایی که گواهی ‌های SSL چیزی است که اتصال HTTPS را برای سایت وردپرس شما به ارمغان می‌آورد، این دو عبارت به جای یکدیگر در این مقاله استفاده می ‌شوند.

اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید، ساده ترین گواهینامه SSL برای پیاده سازی Let"s Encrypt است. همانطور که Sufyan عنوان کرد، گواهینامه های Let"s Encrypt این مزیت را دارند که هم رایگان هستند و هم به طور گسترده توسط ارائه دهندگان هاست پشتیبانی می شوند.

نتیجه گیری:

در بررسی نحوه تغییر آدرس وب سایت از HTTP به HTTPS برای نصب گواهی SSL به پشتیبانی میزبان خود نیاز دارید؛ بنابراین، برای نصب گواهینامه Let"s Encrypt SSL، توصیه می شود با پشتیبانی میزبان خود تماس بگیرید یا با پایگاه مربوطه مشورت کنید. متأسفانه نمی‌توان دستورالعمل دقیقی در این حوزه ارائه داد، زیرا فرآیند خاص بسته به میزبان شما متفاوت است. به عنوان مثال، با SiteGround فقط باید روی یک دکمه در پنل خود کلیک کنید.